Released: Yaosm 3.0 beta 1 & 2

Console tribe news - Released: Yaosm 3.0 beta 1 & 2

Bell, instancabilmente al lavoro, su yaosm rilascia la beta 1 e la beta 2 di yaosm 3.0.
Questo ottimo modchip per chipset dms, d2a e d2b è in continuo aggiornamento.
Ricordiamo che la principale caratteristica annunciata è la possibilità di upgrade futuri da dvd.

Qui di seguito una spiegazione sui byte di configurazione (risiedenti nella eeprom del pic in uso):

Configuration
————-
byte 0 = Regionpatching
0x00 = JAP, 0x01 = USA, 0x02 = EUR, 0x03 = disabled, 0xFF = auto (default)

byte 1 = Speed setting (only affects Wii backups)
0x00 = slow speed (Gamecube speed)
0x01 = medium speed (Somewhere in between)
0xFF = fast speed (Wii speed) (default)

byte 2 = currently not used

byte 3 = Chip disable feature (you may want to disable this if you have a LED connected to pin3)
0x00 = Disable the chip disable feature (no weak pull-up on pin3)
0xFF = Enable the chip disable feature (this is the default)

byte 4 = Wii auto boot on/off
0x00 = Autoboot On
0xFF = Autoboot Off (default)

byte 5 = Audiofix on/off
0x00 = Disable the Gamecube audiofix (always off)
0x01 = Disable audiofix by default (when powering up the Wii) and enable it by inserting a Wii disc before running your GC backup.
0x02 = Enable audiofix by default (when powering up the Wii) and disable it by inserting a Wii disc before running your GC backup.
0xFF = Enable the Gamecube audiofix (always on)(default)

byte 6 = reserved and used by recovery procedure in case of a bad upgrade. Do NOT change this manually.

byte 7 = Always 0xFF, do not change.

byte 8 and higher = reserved for upgrade patch data

Buon testing 😀

12 Commenti a “Released: Yaosm 3.0 beta 1 & 2”

  1. DemoneRosso on

    Vedendo i pic supportati, io direi di avere il 12f629_675_d2b?!

    Ho il wiinner su un d2b, ma nn so che pic d default abbia, cioè, so di avere un 12F629, ma continua col _675?

    Scusate la domanda…ma vorrei far da tester anche io! 😀 😀

  2. guerrierodipace on

    Vedendo i pic supportati, io direi di avere il 12f629_675_d2b?!

    Ho il wiinner su un d2b, ma nn so che pic d default abbia, cioè, so di avere un 12F629, ma continua col _675?

    Scusate la domanda…ma vorrei far da tester anche io! 😀 😀

    629 e 675 sono chip diversi

    quindi 629 equivale a 765 in questo caso,lo stesso file funge x 2 chip diversi 🙂

  3. Dodo92 on

    Veramente rapido bell. Per ora aspetto che mi ritorna la Wii dal moddaggio, visto che è una settimanella che l'ho portata con il Wiinner!

    Speriamo bene!

  4. guerrierodipace on

    siamo arrivati alla beta 4 con ulteriori pic supportati 🙂

    Update 2008-02-14 – beta 4

    Changes…

    – Should work fine with DL discs again. At least as well as with yaosm 2.0.

    – Hexfiles for all chips supported by yaosm 2.0.

    – Optimized code, no features removed except for the 12F635 version which lacks the "Chip disable"-feature.

    This version should be able to do anything that yaosm 2.0 can do. Please try. I still need to know if original AR works or not (make sure it runs in yaosm 2.0 first).

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