Ciò che in qualche modo ha sempre fatto paura ai giocatori è la vita, denominata “lifecycle”, della console. Spesso infatti si è frenati dal dover comprare una console quando in poco tempo essa verrà sostituita. A questo non si esclude Xbox 360 che, vista la triste sorte toccata alla “sorella maggiore”, gli utenti hanno visto come la più prossima a smettete di esistere.
A questo proposito è intervenuto Shame Kim di Microsoft che ha dichiarato che Xbox 360 ha un ciclo di vita che durerà sino al 2015, ovvero a 10 anni dalla sua release nel 2005. Certo, una visione molto ottimista della vita della console, soprattutto quando la tecnologia si evolve a passi da gigante. Tuttavia lui motiva tale affermazione portando come esempio il progetto Natal annunciato all’E3. Esso infatti, secondo Kim, corrisponderebbe come ad una nascita di una nuova generazione di intrattenimento casalingo senza però che avvenga un cambiamento di hardware (a.k.a. cambio di console). Questo perchè, come ha detto Mattrick durante la conferenza, elimina il controller che poteva essere vista come una barriera dell’interfacciamento tra uomo e macchina.
Le stesse parole sono state ribadite da Marc Whitten che ritiene, potremmo dire, che l’evoluzione di una console sia anche strettamente correlata all’evoluzione del software.
Originariamente Scritto da
Shame Kim
We firmly believe that the Xbox 360 has a life cycle through 2015 (10 years after the launch). Project Natal is a great innovation. It will work with every Xbox 360 sold. It?s not about pushing more pixels on the screen. It?s about how to break down barriers that stop people from playing games
It has everything to do with breaking down barriers and getting to the mass market, where controllers are barriers and they?re intimidating, It?s awkward for some people to learn to use a controller.
This is really about unleashing a new category of controller-free gaming and entertainment. We didn?t want to do something that would be derivative of what Nintendo did with the Wii. That?s been a nice innovation for them but this goes much farther. We?re talking about full-body recognition. It can tell when someone is standing or sitting down. It can tell when something moves in front of you or behind you.
It?s multiplayer as well. This is not tracking points the way that the Wii controller does or Sony?s new controller does. It?s tracking your full body movement. That alone is very different. It?s also got voice recognition. It has a multi-array microphone so that it can recognize different voices in a room among the different players. It also recognizes faces.
This is the birth of the next-generation of home entertainment.
Originariamente Scritto da
Marc Whitten
I think we should continue to see how far we can evolve the experience just through software, I think you can also see with Project Natal that there are things you can do to add to that experience.
Frankly regardless of when, if and how we see the next hardware platform, this one will have legs for years and years to come. We will be able to do so much with what we have with the Xbox 360 – sitting in everyone?s living room, everybody connected together.
The magic is really that 20 million people are connected to each other and they?re enjoying this contented together in the living room. That?s the part that really brings these things together
It?s fun and easy to think of the experiences that are going to make that sync.