La nuova patch di Mass Effect: Andromeda aggiunge una romance maschile con Jaal
di: Luca SaatiBioware ha diffuso i dettagli riguardanti l’aggiornamento 1.08 di Mass Effect: Andromeda.
Tra le novità di rilievo vediamo un’espansione nella personalizzazione del personaggio, aggiungendo due nuovi volti, la possibilità di cambiare il volto del personaggio in-game direttamente sulla Tempest, ed una nuova romance tra Scott Ryder e Jaal.
Questa nuova romance è stata decisa per numerosi fattori, in particolare in quanto Scott Ryder non aveva la possibilità di avere una romance con compagni di squadra dello stesso sesso, e l’obiettivo che vede il completare tre romance non era possibile da sbloccare per compagni tra lo stesso sesso maschile.
Gli Angara avevano già espresso la loro fluidità nel percepire il genere sessuale, di conseguenza è sembrato naturale che Scott potesse avere una relazione con Jaal.
L’update apporta anche una serie di migliorie al singleplayer e al multiplayer. Di seguito la lista completa (in inglese)
Single player
- Ryder’s appearance can now be changed onboard the Tempest
- Expanded the range of options available in the character creator
- Jaal can now be romanced by Scott Ryder
- Dialogue for Hainly Abrams was adjusted to change the flow of personal information she discusses with Ryder.
- Fixed issue with Nomad upgrades Shield Crafting quest
- Nexus level and cryo pod points are retroactively granted
- Vendors now carry weapon mods for Level 60-71 players
- Vendors now sell weapon augmentations for automatic fire, burst fire, and single-shot fire
- Improved clarity of descriptions for augmentations
- Plasma Charge system now works properly for shotguns
- Beam Emitter augmentation now causes guns to fire a constant beam with scaling damage based on the weapon’s damage per second
- [PC] Added experimental support for Dolby Vision™ technology
Multiplayer
- Stealth Grid challenge now increments properly
- Fiend no longer sprints when within 10 meters of target, and will decelerate to base speed
- Enabled movement correction during Fiend attacks to reduce incidence of players seeing Fiends attacking in the wrong direction
- Improved movement prediction for some enemies in tight spaces to reduce appearance of teleportation
- Fixed issue that prevented melee attacks if the revive icon was near center screen
- Fixed issue where ammo pick-up audio incorrectly played
- Fixed issue where Backlash could malfunction while moving
- Using Stealth and Recon Visor together no longer increases duration of invisibility for Turian Agent
- Fixed issue where weight reduction modifications wouldn’t reduce weight
- The Revive Pack Transmitter now displays the revive radius in the loadout screen
- Equipping the Cobra RPG now interrupts reloading
- Player turns to Adhi when getting synced to avoid teleportation issue
- Fixed issue where enemies would occasionally enter T-pose when hit
- Improved visual and audio cues for player ready status in Multiplayer lobbies
- Added “Lights” option to customization options