News

Arriva Big Boss, e Kojima dice che…

Console tribe news - Arriva Big Boss, e Kojima dice che...

di: Bahamut Zero

Puntuale come un esattore delle tasse, oggi 27 Maggio è nuovamente scaduto il countdown del sito che ben conoscete relativo al prossimo progetto di Kojima Productions. Il gioco resta misterioso e di non precisata collocazione, ma sembra svanire ogni dubbio (che pure era stato avanzato) sul fatto che si tratti di una produzione correlata all’universo Metal Gear: l’update di oggi ci mostra in primo piano il bel faccione di Big Boss, aka Naked Snake. O almeno di qualcuno che sembrerebbe essere lui.

Come si inserirà il nuovo gioco nella timeline della celeberrima saga? Come al solito ci sarà da pazientare per avere nuove risposte e mettere insieme i vari pezzi del puzzle. Tra l’altro sono cambiati anche i simboli che appaiono in filigrana e si alternano, in ordine random, al volto umano del presunto Big Boss: si sono aggiunti all’enigma una P ed una R.

Per rendere il tutto ancora più stressante, il teasing continua sulle pagine di Famitsu.
La testata giapponese ha raggiunto Hideo Kojima in persona per fare chiarezza una volta per tutte sulla questione che intriga giocatori di tutto il mondo. Un nobile intento, peccato però che gran parte di nomi e dettagli cruciali siano stati censurati sulle stesse pagine della rivista. Quel che resta, di cui vi proponiamo una versione tradotta in inglese da Kotaku, non fa che aumentare la confusione.

Hamamura: XXXXXXXXX’s XXXXXX?
Kojima: But, XXXXXXXXX. It’s XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
Hamamura: Ah! I get it!!
Kojima: “XXXXX XXXXX XXX”. Well, it’s not “X”, but a “X” kind of feeling. That’s him. I can’t say the title yet, but it’s this kind of feeling. But it’s the Metal Gear saga’s tradition.
Hamamura: The time period is XXX?
Kojima: No, it’s XXX. I’m saying everything, maybe XXXXX. I’m designing and directing all of this game.
Hamamura: Wha!
Kojima: I think the focus will be domestic, and we’re launching it globally. For me, this is like “XXXX”. I won’t say “X”, but a solid story has been created, and the MGS4 staff is making it.
Hamamura: Wow! That’s great.

Kojima: This time, only the image of this guy (image) will appear. Then lighting. Just this appearing, I wan everyone to guess. This is how XX’s will be appearing.
Hamamura: This…is Big Boss?
Kojima: XX’s way of appearing is slightly different.
Hamamura: Eh? Different…?

Kojima: The emblem on this guy’s hat is important.
Hamamura: The emblem isn’t a fox. There’s like a world map thing drawn.
Kojima: It’s not only an emblem, but for the game, it will be a new type of system.
Hamamura: Is it XX-XXXXXXXXXX?
Kojima: Yes. You’ll while XXXXXXX. XXXX, etc. are a given, so they’ll be included. Ooops, I’ve said more than I was planning to. (laughs)
Hamamura: Hahahahaha! Well XXXXXX, it’s XXXXXXX? Also, where’s the game going to be set?
Kojima: The place is XXXXXXX. XXXXXXXXX happened, and it’s a XXXXX type of country. There isn’t XXXXXXXX in the country, but they do have XX like things and XXXX. At that time, XXXXXX come to where the guy is.

Kojima: The theme is XX. XXXXX kinda thing or XXX theme, or XXXXXXXXXXXX, or why is there X, that’s where we’re drawing. Maybe everyone is probably thinking, “This sermon again!” Maybe this sermon will become a genre. (laughs)
Hamamura: Ahahahaha!
Kojima: This is quite a deep interview.
Hamamura: So true!