News

Sony: vogliamo che Microsoft abbia successo in Giappone

Console tribe news - Sony: vogliamo che Microsoft abbia successo in Giappone

di: Giovanni Manca

Quando si parla di mercato delle console e dei videogames in genere si pensa a Microsoft ed a Sony come due avversari pronti a qualsiasi mezzo pur di avere la meglio. Sorprendono in quest’ottica le dichiarazioni del presidente di Sony Worldwide Studios, Shuhei Yoshida, che si dice contento dei risultati della casa di Redmond in Giappone e di augurarsi che continui su questa strada per favorire la diffusione della tecnologia nel paese del sol levante.

Sony’s president of Worldwide Studios, Shuhei Yoshida, has said that he wants Microsoft’s Xbox 360 to succeed in Japan in order to help push the concepts of high-definition gaming to local consumers.
With Nintendo’s Wii the most popular console in the Japanese market, Yoshida would like both the PlayStation 3 and Xbox 360 to sell well in order to convince punters of a more sophisticated take on next-generation gaming.
“I like to see people here in Japan showing interest in high-definition gaming and more sophisticated gaming experiences,” offered Yoshida